T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
NİĞDE / BOR - Bor İrfan İlk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı

Amaç

Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek


Alanın Tanıtımı ve Geleceği

Elektrik-Elektronik teknolojisi alanı; Hızla gelişen ve değişen teknolojiye uygun elektrik ve elektronik ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmış ve bu teknolojileri kullanabilen ve geliştiren sanayinin beklediği ara teknik insan gücünü karşılamak için eğitim veren bir alandır.

Bölümümüzde şu anda, tesisat, elektronik, elektrik laboratuarı, otomatik kumanda, bobinaj, PLC (Programlanabilir Lojik Kontrol)  olmak üzere  eğitim verilmektedir. Atölyemizin fiziki yapısı ve teknik donanımı oldukça yeterlidir.

Elektrik-Elektronik teknolojisi alanı; elektrik enerjisinin elde edilmesi, dağıtımı, kullanılabilecek duruma getirilmesi, elektrikli araç ve cihazların tesisi, montajı, bakımı, onarımı ve kullanımı ile ilgili alanları kapsar.

Bu bölümde öğrencilere; Çağırma ve bildirim tesisatları, temel elektronik, güç kaynakları, transistörlü yükselteçler, endüvi sarımı, elektrikli ev aletleri, endüstriyel elektronik uygulamaları, motor sarımı, paket şalterler, kumanda devreleri, otomatik kumanda tablo ve panolar, endüstriyel motorlar, hız kontrol, kompanzasyon PLC ile ilgili temel ileri yeterlilikler kazandırılmaktadır.

Bu alan mezunları Meslek Lisesi Diploması ile birlikte İŞYERİ AÇMA BELGESİ (USTALIK BELGESİ) aldıkları için elektrik ve kumanda ,tesisatçılık,Bobinajcılık işleri ile ilgili alanlarda istihdam edillirler. Her türlü elektrikli araç ve cihazların tesisat, montaj, bakım ve onarımlarını yapabilirler. Az bir sermaye ile kendi iş yerlerini ve servislerini kurabilirler.

Atölyelerimiz her öğrencinin tek başına uygulama yapmasına imkan sağlayacak yeterli malzeme makine ve mekana sahiptir.

Atölyelerimizde eğitim gören öğrencilere; Binaların aydınlatma, çağırma ve bildirim, televizyon, telefon ve benzeri komple projelerinin çizimi ve uygulaması, temel elektronik uygulamaları (lehimleme, güç kaynağı yapımı, yükselteç devrelerinin yapımı) endüstriyel elektronik uygulamaları (ısı, ışık, alarm devreleri, güç elektroniği ve op-amp uygulamaları) 3 ve 1 fazlı motor ve transformatör sarımları. Makinaların otomatik kumanda devrelerinin yapımı. İleri kumanda teknik uygulamaları (PLC,  hız kontrol uygulamaları) elektrik temel kanunlarının deneylerle incelenmesi elektrik makinalarının incelenmesi ile ilgili deneylerin yapılması ve yorumlanması konularında bilgi ve beceri kazandırılmaktadır. Bu alan mezunları; sanayideki tüm işletmelerde elektrik teknisyenliği yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptirler.

12.Sınıfta İşletmelerde Mesleki Eğitimlerini haftada 3 gün olarak sürdürmektediler.

 Elektrik-Elektronik teknolojisi alanında Bobinajcılık ile  Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü olmak üzere iki dal bulunmaktadır


Alan Öğretmenlerimiz

Ramazan HORASAN (Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni - Alan Şefi)

Zeki APAYDIN (Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni - Dal Şefi)

Semih KARAGÖZ (Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni - Dal Şefi)

Vahit Aktaş  (Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni)

Yusuf Çetin(Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni )

Hüseyin Avcı(Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni)  İSG uzmanı olarak İlçe MEM de görevli

Tuğba AKDEMİR(Elektrik-Elektronik Tekn. Öğretmeni) 

 

Meslek Elemanında Aranan Özellikler

Bu alandaki mesleklerde çalışacak kişilerin;
El ve gözlerini eş güdümlü kullanabilen,
Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,
Dikkatli ve sorumluluk sahibi olmalıdır,
Makine ve malzeme ile çalışmaktan hoşlanan,
Titiz ve özenli olarak çalışabilen,
Ekip halinde çalışmaya yatkın.
» Soğukkanlı ve sabırlı çalışan,
» Matematik ve fen bilimleri ilgili konularda başarılı,
» Şekilleri doğru algılayabilen
» Sayılar ve şekiller arasındaki ilişkileri çabuk algılayabilen
» Teknoloji alanındaki yenilikleri takip eden kişiler olması gerekmektedir.
Meslekte çalışacak kişilerin tüm duyu organları işlevlerini tam olarak yerine getirmelidir. El becerisine dayalı bir meslek alanı olduğundan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilmelidir. Ayrıca titizlik ve özen isteyen bir çalışma gerektirdiğinden kişinin sabırlı, dikkatli ve tedbirli olması gerekir.
Mekanik konulara ilgili ve yetenekli, teknik resim çizme ve okuma becerisi gelişmiş alet ve makinelerle uğraşmaktan hoşlanan, sesleri ayırt edebilme yeteneğine sahip, ince ayrıntıları algılayabilen, ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk duygusu gelişmiş, fen bilimleri, matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip kişiler olması gerekir. Bunların yanında, otomasyon sistemleri, endüstriyel bakım onarım, güvenlik sistemleri, görüntü ve ses sitemleri dallarını seçecek kişilerin devre tasarım yeteneği ve matematiksel konulara ilgi duyan kişiler olmaları gerekir.

 

Öğrenci Sayıları

10 CSINIFI:  31

11 ACSINIFI:19

11 CSINIFI:  12

12 CSINIFI:  7

12AC SINIFI: 9

Toplamda 78 Erkek öğrencimiz vardır.

 

Fiziki Durumu

1 Şef odası

1 Derslik

1 Öğretmen Odası

1 Elektrik Tesisatçılık Atölyesi

1 Bobinajcılık Atölyesi

1 Otomatik kumanda ve Pano tasarım Atölyesi

2 Malzeme depomuz bulunmaktadır.

10-06-202010-06-202010-06-202010-06-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.06.2020 - Güncelleme: 10.11.2022 16:00 - Görüntülenme: 273
  Beğen | 0  kişi beğendi